Különböző tárgyak használata – mindennapi, személyes tárgyak használata, bemutatása (úgy, hogy azok különleges figyelmet kapnak); új, speciális használati tárgyak létrehozása.
Térhasználat – a tradicionális osztálytermi közeg meghaladása, műtermek, helyi közösségek, helyi terek és a közterek különféle használata.
Hajlandóság a sokoldalú munkára – egész iskolát bevonó vízió, események, ambíciózus programok.
Események szervezése – performanszok, kiállítások, speciális események, ünneplések, elismerések.
„A mi történetünk” – érdeklődés a helyi történetek iránt, a tudás forrása otthon és az iskolákban, fordítás, újragondolás (események, történetek, karakterek).
Én mint a tanulás forrása – a kreatív szakemberek megosztják történeteiket (KSZ-identitás és saját gyakorlataik).
Ruházat – a művészek inkább informálisan öltözködnek, speciális ruházat, karakter-ruházat (dráma).
Testhasználat – több mozgás, értelmező testhasználat; a fizikai képességek fejlesztése és a többi testtel való kooperáció.
Osztálytermi beszélgetés – osztálytermi beszélgetések több típusa, ami eltér a hagyományos tanár-diák párbeszédtől, pl. más a hangnem, a stílus (személyes, anekdotázó). A KSZ-ek nem feltétlenül neveznek meg tanulási kimeneteket, sokkal inkább a „dolog értelmezése” a lényeg számukra.
Inklúzió – a KSZ-ek úgy gondolják, hogy mindenkinek részt kellene vennie.
Osztály mint közösség – tanítás az osztálynak, kollektív alkotás, teljesítmény és megosztás az egyéni feladatok és verseny helyett.
Viselkedés-menedzsment – a diákok elköteleződésére támaszkodás, a tanárokkal más módszerek.
Rutin alkalmazása
Idő és tér – élénkség, de közben nyugodtság.
A kihívás jellege az órákon – a KSZ foglalkozások elég nyitottak. Kihívást jelenthetnek a nehezen elérhető gyerekek, akik a kemény munka során mégis bevonhatókká válnak.
Társadalmi elköteleződés kiépítése – az osztályon belül, de a tágabb közösségben is, az iskola számára új kreatív kapcsolatok keresése.
Abszurd és szürreális – néhány KSZ inkább játékos, különc, hogy egy picit megzavarja az iskola hagyományos gondolkodásmódját és bevett gyakorlatait.