A programról

Miről szól a Kreatív Partnerség program?

A Kreatív Partnerség egy olyan tantárgyakon átívelő kreatív oktatás és tanulás, amely tervezés, közvetítés és reflexiók útján a tanterv részévé válik. A tanárok, kreatív szakemberek, tanulók és szülők között létrejövő partnerség célja a tanulók kreativitásának fejlesztése, és ezen keresztül az aspirációk és a teljesítmény javítása. Célja továbbá a tanárok munkájának és a kreatív oktatás tanórai bevezetésének szakmai támogatása, az oktatási intézmények belső szakmai fejlődésének segítése, a helyi oktatási szereplők partnerségének támogatása, és a kreatív szakemberek problémamegoldó és alkotóképességeinek iskolai kamatoztatása.

A Kreatív Partnerség középpontjában a kreatív szakemberek és iskolák közötti hosszú távú kapcsolat áll. A különféle (művészeti) területekről érkező szakemberek segítségével a diákok más típusú tudást és képességeket sajátítanak el. A művészek újszerű elvárásokat fogalmaznak meg, ami egyértelműen kihívást jelent a diákok számára. De nemcsak a gyerekek tanulnak és zökkennek ki a napi rutinból az ilyen típusú tanulási folyamat során, hanem az iskolák is.

Nemzetközi tapasztalat

2002 és 2011 között csak Nagy-Britanniában több mint 1 millió diák és 90 000 tanár vett részt a programban, amely 8000 sikeres projektet eredményezett több mint 5000 oktatási intézményben. A Nagy-Britanniában észlelhető sikerek után jelenleg több országban is alkalmazzák a módszert. Norvégia, Pakisztán és Németország kísérleti projektjei mellett Litvániában ma már az országos oktatási fejlesztések részét képezi a program.

Magyarországi program​

Magyarországon a 2013/14-es tanévben a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. és az angliai Creativity, Culture and Education szervezet együttműködésében kísérleti jelleggel indult el a program a pécsi Budai Városkapu Általános Iskola, Szakiskola, Speciális Szakiskola és Alapfokú Művészeti Iskola hét tagintézményében. A program azóta is sikeresen folyik: eddig közel 1000 tanuló, 70 tanár, 70 művész és művészhallgató vett részt.