A kreatív szakemberek módszerei

  1. Különböző tárgyak használata – mindennapi, személyes tárgyak használata, bemutatása (úgy, hogy azok különleges figyelmet kapnak); új, speciális használati tárgyak létrehozása.
  2. Térhasználat – a tradicionális osztálytermi közeg meghaladása, műtermek, helyi közösségek, helyi terek és a közterek különféle használata.
  3. Hajlandóság a sokoldalú munkára – egész iskolát bevonó vízió, események, ambíciózus programok.
  4. Események szervezése – performanszok, kiállítások, speciális események, ünneplések, elismerések.
  5. „A mi történetünk” – érdeklődés a helyi történetek iránt, a tudás forrása otthon és az iskolákban, fordítás, újragondolás (események, történetek, karakterek).
  6. Én mint a tanulás forrása – a kreatív szakemberek megosztják történeteiket (KSZ-identitás és saját gyakorlataik).
  7. Ruházat – a művészek inkább informálisan öltözködnek, speciális ruházat, karakter-ruházat (dráma).
  8. Testhasználat – több mozgás, értelmező testhasználat; a fizikai képességek fejlesztése és a többi testtel való kooperáció.
  9. Osztálytermi beszélgetés – osztálytermi beszélgetések több típusa, ami eltér a hagyományos tanár-diák párbeszédtől, pl. más a hangnem, a stílus (személyes, anekdotázó). A KSZ-ek nem feltétlenül neveznek meg tanulási kimeneteket, sokkal inkább a „dolog értelmezése” a lényeg számukra.
  10. Inklúzió – a KSZ-ek úgy gondolják, hogy mindenkinek részt kellene vennie.
  11. Osztály mint közösség – tanítás az osztálynak, kollektív alkotás, teljesítmény és megosztás az egyéni feladatok és verseny helyett.
  12. Viselkedés-menedzsment – a diákok elköteleződésére támaszkodás, a tanárokkal más módszerek.
  13. Rutin alkalmazása
  14. Idő és tér – élénkség, de közben nyugodtság.
  15. A kihívás jellege az órákon – a KSZ foglalkozások elég nyitottak. Kihívást jelenthetnek a nehezen elérhető gyerekek, akik a kemény munka során mégis bevonhatókká válnak.
  16. Társadalmi elköteleződés kiépítése – az osztályon belül, de a tágabb közösségben is, az iskola számára új kreatív kapcsolatok keresése.
  17. Abszurd és szürreális – néhány KSZ inkább játékos, különc, hogy egy picit megzavarja az iskola hagyományos gondolkodásmódját és bevett gyakorlatait.